Mangler han mælken eller er han blot meget glad for flasken

28. februar 2008

Alder:
9 mdr.

Mangler han mælken eller er han blot meget glad for flasken

Hej Helen

Lige et lille spørgsmål fra os. Noah er jo rigtig godt i gang med skemaden og er som regel rigtig glad for den også.. han elsker sine grøntsager og sin frugtmos. Han spiser det samme som mor og far til aften og frokost, og vi er også kommet lidt mere igang med hapserne.

Dog søger han stadig rigtig meget flasken.. Han får vand på flaske da han motorisk ikke er så god til koppen endnu.. Vi øver dog stadig hver dag..

Mit spørgsmål er så om det evt kan ...

Annonce

... være mælken han mangler? Efter aftale med vores egen sp har vi sat mælkemængden ned til 400 - 500 ml dagligt, da Noah jo er en rigtig stor dreng på godt 11 kg og 75 cm. Han er 9 mdr nu. ( korr. godt 7 mdr )

Der er mælk i både hans grød og mos, så han får mælk udover. Er han mon i underskud med mælk eller er han blot afhængig af flasken?? Hvis han ikke får vand af flaske får han problemer med maven med det samme..

Glæder mig til at høre fra dig.

Hilsen Majken

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2